5 צעדים לבחירת הרצאה מעניינת ומתאימה לעובדים בארגון

articles
הרצאה העוסקת בתחום מרתק ומועברת על ידי מרצה סוחף היא חוויה מהנה ומעשירה במיוחד, ועל כן מהווה אופציה פופולארית מאוד כשמארגנים יום כיף לעובדים, ערב גיבוש לצוות כזה או אחר או הדרכות מקצועיות למנהלים או לדרגים אחרים בחברה. גם כשקבוצת חברים מתכנסת ורוצה לתבל את המפגש עם תוכן איכותי הרצאה היא פיתרון אלגנטי ומרשים – אבל נשאלת השאלה איך לבחור את ההרצאה האופטימלית, זו שתותיר את חותמה אצל כל המשתתפים ותעניק לאירוע כולו ערך מוסף אמיתי.

בשנים האחרונות מבחר ההרצאות גדל מאד וניתן למצוא תכנים שונים ומגוונים, החל מהיסטוריה ואדריכלות דרך מוזיקה ומנהיגות וכלה בתזונה ועתידנות, אקטואליה, בישול ואפייה, כלכלה וכספים ועוד ועוד. מצד אחד השפע הרב מבטיח שלכל קבוצה תימצא הרצאה מתאימה, אבל מצד שני המבחר הרחב עלול גם לבלבל. מה עושים? משקיעים קצת זמן, מחשבה ותשומת לב לבחירה, ובעיקר מתייחסים לנקודות הבאות:

1.      כשמזמינים הרצאה לקבוצת עובדים, במסגרת יום כיף או גיבוש, השאלה הראשונה אותה יש לשאול היא מה עדיף, הרצאה במקצועות לימוד שעשויים לתרום לעובדים מבחינת התפקוד שלהם בעבודה הספציפית, או הרצאה בנושא כללי שפשוט תעשיר אותם (ושתחזק את היחס החיובי שלהם למקום העבודה בזכות החוויה החיובית באותו יום כיף/גיבוש).

2.      באופן כללי, עובדים שנוכחים ביום גיבוש בארגון מצפים מצד אחד להיחשף לתכנים חדשים וייחודיים ומצד שני גם להתבדר, לצחוק ולהינות. ולכן חשוב למצוא תכנים ייחודיים

3.      נקודה חשובה נוספת שיש לקחת בחשבון בבחירה הוא התאמתה לקבוצה הספציפית שמהווה את קהל היעד של ההרצאה. ישנם מקרים שבהם קל לדעת האם ההרצאה מתאימה לקבוצה או לא: למשל הרצאה על העצמה נשית תתאים מן הסתם לקבוצת נשים, או לקבוצה מעורבת, אולם פחות תהלום קבוצה שיש בה רוב גברי (למרות שכמובן גם לגברים כדאי להיחשף לקונספט של העצמה נשית, ובכל זאת…). במקרים אחרים, כשהקבוצה הטרוגנית מאוד, מומלץ לבחור נושאים כלליים שמעסיקים את כולם – לדוגמה, הרצאה על תקשורת מקרבת יכולה לסייע לכל אדם, שהרי אין מי שאין לו מערכת יחסים בעייתית אותה הוא שואף לשפר.

4.      יש לקחת בחשבון את זהות המרצה ואת היכולת שלו לרתק ולסחוף את העובדים אחרת אתם  עלולים להפוך את היארוע למשמים. מומלץ לברר בדיוק מה הניסיון של כל מרצה שעומד על הפרק ולקבל המלצות מלקוחות קודמים.

5.      זכרו, מעבר להנאה מהאירוע כשלעצמו ,עליכם לחשוב גם על הערך שיקבלו העובדים – מוטיבציה, אנרגיות, רצון לשפר את איכות החיים וכו'.